Lehevaatamisi

pühapäev, 2. detsember 2012

HARJUTUSED SABALE ...

ehk    Ettevalmistused emigreerumiseks

No nii, otsus tehtud- millest üldse alustada. Teadagi, internet!Ossaa, selle jaoks lausa omad infoportaalid tehtud. Uskumatu! Küll eesti ja soomekeelseid. Ainult lugemise vaev …  Infopankki  ongi tõeline info pank 

1.)Ma ei vaja Soome elamisluba, kui olen EL riigi kodanik:   olen 
2.)Nii, mis veel vaja on? Tööd? Loen ja loen ja leidsin, et asjad on ju nii lihtsad (vähemalt paberil), miks ma küll arvasin, et kohutav asjaajamine võib mu hulluks ajada. Nüüd ma peaks panema asjad ikkagi järjekorda. Kas enne on vaja tööd või korterit või hoopis isikukoodi. Natuke sassi läks see värk. Ja mis jama veel selle pangaga on!? Loen ja loen edasi …Saan teada, et : Mis tööd need eesti naised põhiliselt Soomes teevad? Ah koristavad? Ups, mul küll ei ole midagi koristajate vastu kuid – see ei ole minu amet! Noh, hädapärast küll võib ju ajutiselt teha kuid vaid niikaua kuni midagi paremat saan. Nii, mis need koristajad siis teenivad kah? Hm, kaks minu praegust palka. Pole paha peaks ütlema, kuid igavesti seda teha - aiii, ma ilmselt ei suudaks - see tapaks mu vaimu (nagu rahata elamine mu vaimu kallal ei käiks).   Ah, lähen vaatan mis minu erialal palgad on? Appi!!! – viis minu palka! Nagu eesti minister! Uhh, ma tahaks ka sellist palka! Vaatame, kuidas sinna tööpakkumistega lood on … Mnjaa, selleks peab olema soome riigi kodanik, nojah, tingimused nagu meilgi, seal ma immigrandina küll löögile ei pääse. Kindlasti on veel töid kus saab head palka. Peab hakkama avarama pilguga ringi vaatama.  
3.)Mis järgmiseks, kus elada? Loen vanasõna: "Korteri otsimine on küll tülikam kui kala ostmine, aga mitte võimatu." Noh jah … ah, et võrdleme kodu otsimist kalaostuga … aga ma ju ei kavatse seda va korterit osta! Neil ka kinnisvara portaale jalaga segada. Hm, tuleb vist selgeks mõelda millist korterit tahaks ja saaks lubada. Ilmselt 2-toalist ja köögist meie ühine ruum- telekaga ja laua ja toolidega, võib-olla isegi diivaniga. Mis vahe on omistusasuminen või asumisoikeusasunto`l? Polegi niisama- ma pean kõigepealt omale mõisted selgeks tegema. Ja hinnad-appi! Tagatisraha sama suur kui üür, mõnel rohkemgi.
*  Omistusasuminen (omandikorter e. erakorter) - osta ei jõua üürida küll ja on ilusti sisustatud ka kuid tagatisraha kuni 3X üürist suurem. Jääb ära! 
*  Osaomistusasunnot (osaomandkorter) - maksan alguses ainult osa korteri maksumusest. Ja siis on osa korterist minu oma. Korteris elatakse üüril ja hiljem võib selle välja osta. No kus mul see raha!? Jääb ära! 
*  Asumisoikeusasunto (elamisõiguskorteri) - maksan korteri hinnast alguses 15-30% ja peale seda maksan kasutustasu, mis ongi korteri üür. Selle saamiseks on järjekord. Jälle on küsimus rahas … Jääb ära! 
* On olemas veel õppurikortereid ja noorsookortereid. Erivajadustega rühmadele, näiteks puudega inimestele ja vanuritele. Pole sihtgrupp- jääb ära! 
*  Työsuhdeasunto (töökorter) - halvaks küljeks on see, et kui vahetad töökohta, pead tavaliselt ka korterist välja kolima. Vabalt võib see olla ka midagi sellist kus sada matsi pead-jalad koos elavad- jääb ära!
*  Vuokra-asunto (üürikorter)- kortereid üürivad näit. linnad ja kohalikud omavalitsused jt. Elanikud valitakse riigi poolt doteeritud korteritesse vastavalt nende sotsiaalsele olukorrale (no milline see minu olukord olema peab, et saaks üldse korterit üürida?)

Noh, nendega tulebki ligemat tutvust teha. Arusaamatuks jääb mulle see, et 2-toal. korteris on  magamistuba ja avatud elutuba. Kas neil siis polegi kahetoalisi kus köök eraldi? No ei leia! Hinnavahe 3-toal nii väike, et valimegi hoopis selle. Üürimajas korter möbleerimata. Köögis õnneks kõik vajalik olemas. Külmkapp, mikrouun, pliit, enamustes ka nõudepesumasin ja loomulikult köögimööbel. Küll on hea, et kõigis majades on pesutuba ja kuivatusruum (ei pea siis pesumasinat soetama- kasutus on üüri sees)  ja saun (mõnedel majadel eraldi maksustatav) ja  panipaigad, mõnedel eraldi ruum jalgrataste jaoks ja paljudel majadel on klubituba. No misasi see veel on? Uurisin siis googlest- erinevad otstarbed neil- jalgpallisõpradele? telekaga, mõnedel piljardilauaga ja peoruumid või veel misiganes otstarbega. Mitte ei saanud aru kas nad on saunaga komplektis või eraldi. Noh, ega me korterit selle järgi vali, nii, et vahet pole! ... Parklakoht käib kõigil tasu eest. Mõnedel korteritel ilusti kaapeli TV ja 2MB lairiba (mis see veel on?) internetiühendus üüri sees kuid TV maks tuleb ilmselt eraldi maksta. (käisin nende kodulehel uurimas) No ja kus meil see telekas kohe.  Küll saame selle mööbli ka sinna korterisse soetatud, kasvõi kasutatud. Voodi ostaks ikka uue ja see oleks ka ilmselt esimene ost. Kuskil toanurgas täispuhutaval madratsil me lihtsalt keeldume magamast. Mida ma tean Helsingi linna elurajoonidest? Vean kaardil näpuga järge ja ei oma absoluutselt mingitki ettekujutust. Nüüd ei ole küll muud, kui vaja koha peale vaatama minna, siis saab edasi mõelda... 
    

1 kommentaar:

  1. no tundub, et raske on siiski ainult pealehakkamine. Kui sihid silme ees, läheb kui lepase reega.

    VastaKustuta